Tuesday 3 October 2017

BLOG 3

Fik jeg løst problemet?

Nej, men jeg tror det er et skridt i rigtig retning.

Jeg kan godt lide flipped classroom tanken, men ser samtidigt nogle problematikker rent planlægningsmæssigt. H. R. Lund snakker i sit afsnit om differentiering om at uforberedte elever lige kan få 20 minutter af undervisningstiden til at få set de videoer de ikke fik set, mens læreren sætter de forberedte elever i gang med selvstændige, elevaktiverende aktiviteter imens.

Materialetætheden i mit fag er høj og forløbene er korte. Det gør det svært at servere materialet i små, korte videoer hvis det skal være fyldestgørende.


Til gengæld kan jeg se en pointe i videoer som et differentieringsaspekt. Som et supplement til den traditionelle undervisning kan eleverne gennem korte videoer få en anden belysning af et emne, på et tidspunkt hvor eleven føler behovet.

No comments:

Post a Comment