Tuesday, 19 September 2017
E-læringslandkortstanker.
Ovenstående er et tyvstjålet billede fra Hanne's powerpoint.
Axel og jeg har efterfølgende debateret hvad og hvordan vi kan bruge sådan en?
Vi snakkede bl.a. om, at vi her på forløbet har lært om en masse forskellige platforme, dvs. noget oppe til venstre, mens vi har forsøgt at hitte ud af, hvordan hulen det connecter pædagogisk til vores undervisning, nede til højre. Optimum må vel være noget der mødes i symbiotisk skønhed omkring midten.
Friday, 15 September 2017
Friday, 1 September 2017
Padlet, Thinglink og netværk
I dag har vi arbejdet med Padlet og Thinglink.
Mit Thinklink kan findes i nedenstående Padlet:
https://padlet.com/wa6kspmn9f/aki7oof19e4z
Hu'hej hvor det går.
Kan jeg motivere mine elever til at bruge Padlet eller Thinklink?
Padlet kan jeg ikke lige finde en passende vinkel på i forhold til mine elever og deres undervisning.
Thinklink kunne jeg godt se noget potentiale i, hvis ellers det havde virket ordentligt. Et værktøj der svigter er en motivationsdræber af rang. Måske skal jeg finde et Thinglink alternativ og eksperimentere med at lade mine elever lave aktive noter til deres tegninger?
Mit Thinklink kan findes i nedenstående Padlet:
https://padlet.com/wa6kspmn9f/aki7oof19e4z
Hu'hej hvor det går.
Kan jeg motivere mine elever til at bruge Padlet eller Thinklink?
Padlet kan jeg ikke lige finde en passende vinkel på i forhold til mine elever og deres undervisning.
Thinklink kunne jeg godt se noget potentiale i, hvis ellers det havde virket ordentligt. Et værktøj der svigter er en motivationsdræber af rang. Måske skal jeg finde et Thinglink alternativ og eksperimentere med at lade mine elever lave aktive noter til deres tegninger?
Tuesday, 29 August 2017
Ny video, denne gang uden youtube.
Her er så forsøg nummer to. Denne gang har jeg uploadet videoen direkte i blogger i stedet for at linke til en video på youtube.
Sært nok tager det lang tid at sætte videoen igang når den er lagt direkte på blogger.
Her er så en video af ingenting. Hvis du har et forslag til hvad der kan fyldes i videoen, så skriv en kommentar, det er nemlig socialkonstrutivistisk, det shit her!
Det overraskende er, at når min video er færdig dukker der en anden video af en eller anden Kalle op, ingen anelse om hvem det er eller hvorfor han bliver vist her i min blog.
Tuesday, 22 August 2017
Stinse
Jeg har idag mødt Stinse. Hun er studerende sammen med mig på et PD modul der hedder "Digitale teknologier.
Stinse og jeg har interviewet hinanden og her er min fortolkning af, hvad jeg vist nok tror hun sagde. Der tages forbehold for unøjagtigheder.
Stinse underviser som bygningssnedker og møbelsnedker på Next på Nørrebro. Hun er uddannet møbelsnedker, så det giver jo ret god mening. Derudover er hun også kandidat fra en designskole.
For Stinse er det vigtigt, at eleverne lærer det de skal, så de er klædt på til erhvervslivet. Der er en række sikkerhedsaspekter og risikofaktorer ved snedkerfaget, så det er vigtigt at elever kommer fra undervisningen med samme antale arme og fingre som de mødte ind med.
Stinses styrker er en stærk faglighed og en kreativ baggrund. Hun har endvidere haft egen virksomhed og adskillige lærlinge, så hun ved hav eleverne skal ud til.
Stinse håber på at blive en bedre retoriker og blive bedre til IT.
Stinse og jeg har interviewet hinanden og her er min fortolkning af, hvad jeg vist nok tror hun sagde. Der tages forbehold for unøjagtigheder.
Stinse underviser som bygningssnedker og møbelsnedker på Next på Nørrebro. Hun er uddannet møbelsnedker, så det giver jo ret god mening. Derudover er hun også kandidat fra en designskole.
For Stinse er det vigtigt, at eleverne lærer det de skal, så de er klædt på til erhvervslivet. Der er en række sikkerhedsaspekter og risikofaktorer ved snedkerfaget, så det er vigtigt at elever kommer fra undervisningen med samme antale arme og fingre som de mødte ind med.
Stinses styrker er en stærk faglighed og en kreativ baggrund. Hun har endvidere haft egen virksomhed og adskillige lærlinge, så hun ved hav eleverne skal ud til.
Stinse håber på at blive en bedre retoriker og blive bedre til IT.
Monday, 21 August 2017
Fanme..
Fanme, skal være mit første ord i denne blog.
Fanme, fordi det er en ekstrem fornemmelse at sidde her, som en person der i den grad værdsætter anonymitet og privatliv, og oprette en blog. Det virker komplet grotesk at oprette en blog samtidig med at mit hoved er fyldt med tanker og strategier for, hvordan jeg i videst muligt omfang begrænser hvem der kan se bloggen.
Fanme, fordi jeg har 30 års erfaring med online adfærd, helt tilbage fra dengang world wide web ikke var opfundet og online forums hed news groups og foregik på Compuserve og Fidonet, men når jeg fortæller folk at privatliv er værd at beskytte, så ruller de med øjnene og foreslår mig en hat af staniol.
Fanme, fordi jeg ved hvor nemt det er at krydskøre alting mod alting i disse registreringstider og finde ud af langt mere end det egentligt var tiltænkt nogen at finde ud af.
Fanme, fordi min blog ender med at toppe søgelisterne over ordet fanme, et regulært selvmål når nu målet er at flyve under radaren.. :-)
Fanme, fordi det er en ekstrem fornemmelse at sidde her, som en person der i den grad værdsætter anonymitet og privatliv, og oprette en blog. Det virker komplet grotesk at oprette en blog samtidig med at mit hoved er fyldt med tanker og strategier for, hvordan jeg i videst muligt omfang begrænser hvem der kan se bloggen.
Fanme, fordi jeg har 30 års erfaring med online adfærd, helt tilbage fra dengang world wide web ikke var opfundet og online forums hed news groups og foregik på Compuserve og Fidonet, men når jeg fortæller folk at privatliv er værd at beskytte, så ruller de med øjnene og foreslår mig en hat af staniol.
Fanme, fordi jeg ved hvor nemt det er at krydskøre alting mod alting i disse registreringstider og finde ud af langt mere end det egentligt var tiltænkt nogen at finde ud af.
Fanme, fordi min blog ender med at toppe søgelisterne over ordet fanme, et regulært selvmål når nu målet er at flyve under radaren.. :-)
Subscribe to:
Posts (Atom)